Sammanfattning Maj månad

Då var helgen över och det är dags att sammanfatta maj månad. Resultat? budget? framtidsutsikter?

A ni Vad ska man säga.... maj månad flöt på riktigt bra, inte ett enda hinder, utan allt rulla på enligt plan. Hittade en samarbetsvillig leverantör via google som i nuläget håller på och tillverkar piké-tröjor och shorts som kommer hamna i baskollektionen. Loggorna var jag lite sämre på, men bestämde mig i slutändan att köra på det inbakade JK't, frisyrerna i Stureplan är inbakade så det är lika bra att köra med en logga som är inbakad ;) 

Om vi ska snacka pengar så har 0kr investerats så här långt, men detta kommer nog inte att hålla i sig, några ören måste man slaska ut. Måste betala tillverkaren för exemplaren trotts att dessa inte nämnt något om pris så räknar jag med att få en räkning från de. Men maj månad 0kr investerade.

So what's coming up...

Inväntar kläderna från Turkiet för att godkänna deras kvalité samt att ta beslutet om att fortsätta samarbeta med tillverkaren eller inte. Därefter så kommer fler kläder att designas samt att möjligtvis skissa på en webbsida för presentation utav kläderna. Men rent generellt så kommer Juni månad vara en soft månad, vem kan jobba när solen steker utomhus(?), lite ska man väl ändå njuta av vädret. Kommer förmodligen också dra på semester, men en semester ska man utnyttja, lär nog modeblogga en hel del vad det än blir för semester. USA låter lockande för aaa typ 6e året i rad :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det är många som drömmer om att bli egen företagare, om att skapa ett eget varumärke. Själv har man varit där och tagit paus från både det ena och det andra. Nu är det dags att kicka igång jakten på ett eget, modeinriktat klädmärke. Du kommer i den här bloggen kunna följa mitt dagliga arbete, från scratch till färdig produkt. Jag kommer skriva om precis allt som sker och berör arbetet.

Klicka här för att läsa vad operation eget klädmärke går ut på.

Kort om mig... Jag jobbar i dagsläget på ett av europas största IT-företag som designer/utvecklare men brinner för mode och allt runt omkring.

Bloggen kommer att uppdateras dagligen så håll utkik! =)

En sak till, glöm inte att lägga till bloggen bland dina favoriter, Klicka här!

RSS 2.0