Alternativ på loggor

Kom precis hem från fotbollsmatchen som vi vann, 5 raka segern som nykomlingar i div4 det är inte fy skam d :)

Back to work, innan jag drog till matchen hann jag designa 2st loggor till.  Jag lovade att posta dessa senare idag i mitt förra inlägg, and here they are =)
Nu behöver jag lite hjälp från er, vilken är snyggast? och varför? har ni några exempel själv som man kan hämta inspiration ifrån? jag hoppas att jag till imorgon har spikat en logga och font på texten, för att kunna gå vidare med arbetet.

Nedan följer olika logos, bakgrunden är inget ni behöver fokusera på det är något jag lagt till bara för att ge loggan lite liv=)

 alternativ 1:
image52
 alternativ 2: 
image51 
 alternativ 3:
image50
 
alternativ 4 :
image53


all input välkomnas så det är bara att ösa på ;)

Kommentarer
Postat av: Maja

3an! och lycka till kommer följa detta! :D

2008-05-17 @ 20:11:57
Postat av: Johanna

tycker du ska fortsätta bygga vidare på tvåan och trean.. ettan påminner faktiskt lite om polarbröd!=P

lycka till vidare!

2008-05-17 @ 20:58:48
Postat av: Tony

Tycker nr2 är fin, fast den kanske är för detaljerad, hur skulle den se ut om den va hel svart?

2008-05-17 @ 21:20:13
Postat av: Caa

Trean är lugnt bäst!

2008-05-17 @ 22:41:47
Postat av: Roger

Jag tycker absolut att du ska utveckla J-K:et. En logga ska ju vara personlig, ha en historia. Den känns mest personlig. Tänk också på att valet du gör nu inte spikar din logga för all framtid! Ändra profileringen kommer du garanterat att göra många gånger..

2008-05-17 @ 23:42:48
Postat av: Anonym

nr tre är tyngaste!

2008-05-18 @ 14:51:25
Postat av: Anonym

jag tycker att du ska J. Kerkinni ska vara din logga med snyggt teckensnitt och kanske i kombination med bild nr 3.

2008-05-18 @ 14:53:46
Postat av: Frejja

Tycker som några andra att du ska lägga mer tyngd på ditt namn än ett djur. Gör en lista med stödord på vad du tänker på när du tänker på Kerkinni. Kanske fråga vad andra tänker på när de hör det med. Och pås å sätt kanske hitta en bra symbol. Men det är ju bara jag.. :) Lycka till, kommer absolut följa bloggen med spänning, då jag själv älskar att designa kläder.

2008-05-18 @ 19:52:38
Postat av: Anonym

2

2008-05-19 @ 15:43:02
Postat av: Felicia

Jag tycker definitivt att 3an e snyggast. Håller med ovanstående att tvåan är lite för detaljerad och ettan ser ut som polarbröd. 4an e riktigt bra, men inte fullt så snygg.
Vad händer om Du kombinerar 3an och 4an...?

(måste också passa på att berömma för en fantastisk idé att starta företag och blogga om det. både för pr, idéer och för att dela med sig av sina erfarenheter. Ska bli kul att följa dig!)

2008-05-19 @ 17:39:04
Postat av: Ulrica

Gillar 4 mest, men håller med att något med Kerkinni vore absolut bäst, då det är ett rätt ovanligt o "coolt" namn. Lycka till!

2008-05-19 @ 19:04:58
Postat av: Emmasusanna

Jag tycker inte att du skall använda dig utav ett djur som logga, det känns inte då som att du göra någonting eget. Försök att utveckla ditt varunamn istället. Jag gillar också Kerkinni och JK. mer unikt än att använda dig utav djur.

Lycka till!

2008-05-19 @ 22:51:45
URL: http://emmasusanna.blogg.se
Postat av: J.Kerkinni

Tja!

Tack för alla tips, ska ta dessa till hänsyn då jag bestämmer mig för en logga. Förmodligen tar jag det beslutet imorgon eller senare under veckan.

2008-05-19 @ 23:08:24
URL: http://kerkinni.blogg.se
Postat av: Anna

1) Polarbröd. 2) Ingen snygg klädlogga 3) Frikyrklig organisation 4) Amatörgjord i paint?... Nu ska jag inte bara klanka ner.:) Jag tror att du ska bygga loggan kring namnet istället för att fokusera på en bild kopplat till företagsnamnet. SKa du ha en bild också tar det längre tid att få folk att automatiskt koppla ihop både namnet och bilden med klädmärket. Gör en snygg enkel logga i ett tydligt typsnitt som passar målgruppen. det kommer att bli jättebra! Fundera på om det ska utstråla "klassiskt och dyrt" som den med skrivstilen du visade i förra inlägget, eller om det bara ska vara tydligt. Lite krångligt beskrivet av mig kanske, men jan önskar dig all lycka till!!

2008-05-21 @ 11:08:32
Postat av: Miss M

Helt klart nummer 4 om du slipar lite till på den =)

2008-05-27 @ 17:53:34
Postat av: shilan

4:an helt klart snyggast!

2008-05-29 @ 23:43:32
URL: http://tuttivefrutti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det är många som drömmer om att bli egen företagare, om att skapa ett eget varumärke. Själv har man varit där och tagit paus från både det ena och det andra. Nu är det dags att kicka igång jakten på ett eget, modeinriktat klädmärke. Du kommer i den här bloggen kunna följa mitt dagliga arbete, från scratch till färdig produkt. Jag kommer skriva om precis allt som sker och berör arbetet.

Klicka här för att läsa vad operation eget klädmärke går ut på.

Kort om mig... Jag jobbar i dagsläget på ett av europas största IT-företag som designer/utvecklare men brinner för mode och allt runt omkring.

Bloggen kommer att uppdateras dagligen så håll utkik! =)

En sak till, glöm inte att lägga till bloggen bland dina favoriter, Klicka här!

RSS 2.0