Email konversation samt svar på frågor

Har inte hållit er uppdaterade, har haft så fullt upp, men här kommer en 2dagars email konversation med tillverkaren, sedan funderar jag en hel del på att bygga en hemsida. Men detta är något för ett senare skede då jag har lite kläder att hänga ut på sidan.

Här är i a f email konversationen (läses nedifrån och upp):



Hi! :)

Attached are approximatly how it will look like, it would be white emroidery with a
darkred border. as seen in the picture. As far as quality goes It would be 100% cutton.

As far as the shorts goes, you can make the sample in white, so you dont have to deal
with any color fabrics.

I'm really looking forward to see how they turn out :)

Please let me know if you have any further questions.

BR
JK

---------------------

Hi,

We have studied the instrcutions and we are going to start the first sample
imm. but we have soem questions which we need your urgent reply on them.
Quality : What do you mean with mesh ? do you mean the normal quality of 100
% cotton pique?
Embroidery :We have only red color too start the first sample ; so what has
to be the embroidery color for red fabric.

Best Regards
xxx

---------------------

Hi,

we got all info and we have started to work on them.
Re embroidery ;lets try two alternatives one with the entire name and one
only with K.

Best Regards
XXX

---------------------

Hi,

I just wanted to check if you got my information, and if you have any
questions? I'm thinking of just having the first letter in the logo on
the left chest instead of the entire name, what do you think about
that? is it possible to make one with the entire name on the chest and
one with just the K?

Please let me know

BR
JK



Har fått en hel del kloka kommentarer, både tips och frågeställningar vilket jag uppskattar väldigt mycket, så jag svarar upp lite här:

Varför skall man köpa en kerkinni tröja då man kan köpa en likadan på H&M?
- Ett dåligt svar skulle vara, Varför skall man köpa Ben Sherman när man kan köpa H&M. Samma sak gäller här, pike-tröjorna kommer vara designade, jag antar att jag kommer skicka tröjorna fram och tillbaka mellan Sverige och Turkiet flera gånger innan jag är nöjd med de. Sedan gäller det att bygga ett varumärke, att dra på sig en Kerkinni tröja ska innebära status.

Vad symboliserar du?
Med du antar jag att du menar Kerkinni som verumärke. Kerkinni symboliserar färger, min filosofi är att det ska va färgglatt och kul med mode. Kerkinni symboliserar inte direkt något "objekt" men helt rätt som du (charlie) säger "öppenhet", här får man följa ett klädmärkes födsel. Och det är öppenhet =)

Jag har kämpat i två och ett halv år med mitt märke och det känns som du är lite naiv?
Naiv? vet inte om detta är rätt terminologi men personligen tycker jag att man ska våga, våga ta för sig, om man inte vågar så vet man aldrig om man lyckas eller inte. Som entreprenör så kan man nå sina mål på olika sätt, på denna blogg följer ni mitt sätt som är "learn by doing".

Jag reagerar främst på att "Kerkinni" står med en font högst upp på sidan, och en annan i din nya logo.
Bloggen designades innan loggan designades, det kanske är dags att byta ut loggan på bloggen. Jag har själv tänkt på det du säger men bara varit allmän lat att göra det.

Det var några snabba svar på era frågor och vill samtidigt passa på och tacka för era tips, en eloge till Charlie för sitt inlägg oxå ;)

Jag logga in för att redigera inlägget då jag fick en snilleblixt precis, ska nog införa en kategori som heter "Eloge", där personer som tipsar/rekomenderar eller postar konstruktiv kritik samlar på sig eloger för att den med flest eloger vinner kläder från Kerkinni då dessa är färdiga =)

Nej får ta och skapa kategorin någon annan dag, klockan börjar dra sig mot sängdags, but remember...

"Failure is not an option"  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det är många som drömmer om att bli egen företagare, om att skapa ett eget varumärke. Själv har man varit där och tagit paus från både det ena och det andra. Nu är det dags att kicka igång jakten på ett eget, modeinriktat klädmärke. Du kommer i den här bloggen kunna följa mitt dagliga arbete, från scratch till färdig produkt. Jag kommer skriva om precis allt som sker och berör arbetet.

Klicka här för att läsa vad operation eget klädmärke går ut på.

Kort om mig... Jag jobbar i dagsläget på ett av europas största IT-företag som designer/utvecklare men brinner för mode och allt runt omkring.

Bloggen kommer att uppdateras dagligen så håll utkik! =)

En sak till, glöm inte att lägga till bloggen bland dina favoriter, Klicka här!

RSS 2.0