Final Touch

Idag har man varit på stan och spionerat lite på kläder, det saknas verkligen killkläder! ska bli riktigt skönt att någon dag ösa ut kläder till butikerna =)

I a f, nedan följer dagens mailkonversation med tillverkaren samt min slutliga logga, det blev inte någon utav de bilderna jag postade i mitt tidigare inlägg gällande logga, möjligtvis att jag använder mig av fågeln (bild 3) någon vacker dag :)

---------------------

Hi!,

attached are the fonts, i am using a modified font, and its an opentypeformat so i
modified it in photoshop. I'm attaching the font aswell a psd file of the logo.

Let me know if you have any issues viewing the image or if you have any forther
questions, i would also like a stroke around the text as the one i'm attaching. let me
know when the logo is ready to be emroided so i can give you the colors of the text and
the stroke (border around it) it should be different colors on different shirts.

BR
JK

---------------------

Hi,

I checked ,but we dont have the font .Will you pls mail it so we may start
to work on it.
Thanks
---------------------

Nedan ser ni slutversionen

Här har det tänkts till lite och J'et är inbakat i K't, ungefär så som jag hade tänkt mig tidigare. Tycker själv att det blev riktigt bra, vad tycker ni??


Kommentarer
Postat av: sara

enligt min åsikt så tycker jag att namnet är lite för långt för att användas som en logga på piketröjor. det kan lätt misstolkas som en reklamvara ex spendrups lr nåt. satsa på initsialer så ser det mer proffsigt och stilrent ut.

2008-05-28 @ 21:20:50
Postat av: J.Kerkinni

Instämmer delvis, jag har lärt mig att då man vill introducera ett varumärke så gäller det att göra det stort och synligt (själv har jag inte valt att göra det så speciellt stort) till en början och därefter förminska och förkorta, så jag tänkte börja såhär sen får vi se vart det leder någonstans =)

2008-05-29 @ 00:26:20
URL: http://kerkinni.blogg.se/
Postat av: Frida

Tycker verkligen om den nya logon. Mycket bättre än de andra. Gillar att j:et är inbakat i k:et, även om det är det så ser man faktiskt att det finns ett j där.

Kan hålla med om att det är lite långt, men själv tycker jag inte det gör nått.

Men om det är så kan du ju ha bara k:et som har j inbakat..

2008-05-29 @ 22:24:10
Postat av: Bella

Hej, Hittade din blogg av en slump. Jag har kämpat i två och ett halv år med mitt märke och det känns som du är lite naiv?;-)

Du har inte funderat på att erbjuda något som inte alla andra märken säljer, nått mer unikt, speciellt? Jag menar, varför skulle man vilja köpa just piketröjan med ditt namn på brösten när man kan köpa en på H&M och brodera sitt eget namn?

(Jag tror oxå på loggan med bara initialerna..!)

Lycka till!

2008-05-30 @ 09:33:06
URL: http://svenskdesign.webblogg.se/
Postat av: Charlie

Fick ett spam-mail där någon påhittad kompis, "Anna", tipsade om din blogg.



Hur som helst. Är ett kul initiativ du tar. Det är härligt med din drivkraft och du bör absolut fortsätta. Ge inte upp.



Något jag direkt reflekterar över. Skillnaden mellan ditt företag och ett som säljer stenar, är att stenföretaget säljer en konkret produkt. "Something tangible". För dem är den handfasta produkten viktigare än mycket annat.



Men du, du säljer inte stenar. Du säljer inte ens kläder. Du säljer ett märke. Du säljer en image. Om Kerkinni når framgång kommer 95% av företagets värde att ligga i varumärket. Varumärket. Åter igen... allting som rör ditt företags varumärke är Extremt viktigt.



Till att börja med. Varför ska kunder komma att köpa ditt märke? Vanligtvis vill man identifiera sig med det som märket står för, vad det symboliserar. Vad symboliserar du? Vilka värden står du för? Vilka värden efterfrågas idag?



Det här måste sedan konsekvent genomflöda alla områden i din marknadsföring. Eftersom du bloggar om processen förutsätter jag exempelvis att Kerkinni delvis vill stå för "öppenhet och ärlighet". Det är något marknaden kommer att associera Kerkinni med.



Hänger du med på vad jag menar? Jag reagerar främst på att "Kerkinni" står med en font högst upp på sidan, och en annan i din nya logo.



Logotyper... det är extremt viktiga saker när den största varan du säljer till människor är ditt varumärke. Tillskillnad från ett litet stenföretag utan vidare kan sätta ihop en i Photoshop.

2008-05-30 @ 18:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det är många som drömmer om att bli egen företagare, om att skapa ett eget varumärke. Själv har man varit där och tagit paus från både det ena och det andra. Nu är det dags att kicka igång jakten på ett eget, modeinriktat klädmärke. Du kommer i den här bloggen kunna följa mitt dagliga arbete, från scratch till färdig produkt. Jag kommer skriva om precis allt som sker och berör arbetet.

Klicka här för att läsa vad operation eget klädmärke går ut på.

Kort om mig... Jag jobbar i dagsläget på ett av europas största IT-företag som designer/utvecklare men brinner för mode och allt runt omkring.

Bloggen kommer att uppdateras dagligen så håll utkik! =)

En sak till, glöm inte att lägga till bloggen bland dina favoriter, Klicka här!

RSS 2.0