Loggan

Jag vakna kl 9 i morse. Slog på datorn utan ens att tvätta ansiktet, öppnade photoshop och tänkte nu fan måste jag sy ihop en logga. En grå och trist dag, kan inte vara en mer perfekt dag för att motivera sig själv att jobba. För mycke tänk på befintliga loggor är skadligt känns det som, det ända man tänker på är:

"det företaget har den loggan"
"den kan inte jag använda" osv,

och det slutar med att man inte gör något själv så jag drog igång photoshop och ritade 2st loggor. Den ena loggan är en bild som jag hittade i min dator, snurrat på, målat på, vipps så blev det en snygg logga :)

Tänkte presentera loggorna senare under dagen, just nu har jag ritat 2st, jag tänkte göra 2 till innan jag presenterar de, så håll utkik ;)

Personligen är jag inte så duktig vad gäller juridiken och hur det fungerar med att varumärkesskydda loggor. 
Två viktiga frågor jag måste kolla upp, måste jag skydda loggan? hur skyddar jag den?
Tänkte kolla upp detta med brorsan och en polare som båda är jurister detta för att vara på den säkra sidan. Mer info om det följer.
Har ni någon erfarenhet av detta så är det bara att posta en kommentar.

By the way, Tävlingen blev en dunder succee =)


Kommentarer
Postat av: Miss M

Du varumärkesskyddar på Prv, samt Bolagsverket, på bolagsverkets hemsida kan du läsa mer om att varumärksskydda ett märke/logga...lycka till!

2008-05-27 @ 18:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det är många som drömmer om att bli egen företagare, om att skapa ett eget varumärke. Själv har man varit där och tagit paus från både det ena och det andra. Nu är det dags att kicka igång jakten på ett eget, modeinriktat klädmärke. Du kommer i den här bloggen kunna följa mitt dagliga arbete, från scratch till färdig produkt. Jag kommer skriva om precis allt som sker och berör arbetet.

Klicka här för att läsa vad operation eget klädmärke går ut på.

Kort om mig... Jag jobbar i dagsläget på ett av europas största IT-företag som designer/utvecklare men brinner för mode och allt runt omkring.

Bloggen kommer att uppdateras dagligen så håll utkik! =)

En sak till, glöm inte att lägga till bloggen bland dina favoriter, Klicka här!

RSS 2.0