Mailade bilder till tillverkaren

Kunde knappt dra mig upp ur sängen idag, trotts att solen lyste igenom fönstret och nästan bar mig upp ur sängen.

Idag har jag haft det stressigt, och då menar jag stressigt. Varför? d vet jag knappt själv. Har gjort tusen ritningar som jag bara slängt åt skogen. Jag testade att limma på logga nr3 på piké-tröjan, jag testade med logga4, inget blev tillräckligt bra så jag valde att köra med tumregeln "KISS" = Keep It Simple Stupid =)

Men hur som helst så har jag kladdat ihop 2 bilder (Herr kläder) som jag har mailat till tillverkaren för att bolla lite ideer och synpunkter. Nedan ser du bilderna jag mailade tillverkaren.

    

Tänkte ha en baskollektion vilket jag hoppas jag kan skaka fram mha tillverkaren och ER! =) Därefter kommer färger att blandas till höger och vänster.

Jag har i a f mailat över bilderna till tillverkaren och inväntar nu lite inputs från de.

Nedan följer mailet jag drog iväg.

---------------------------------------------
Hi!,

Attached are some images and instructions on the polos and the shorts i would like to manufacture.

Let me know if you have any questions or any suggestions on how to make it better. I won't need samples in all the available colors, but the more the better =)

I hope you like the images.

Br
JK
---------------------------------------------

Då är det bara att invänta svar, får se om de har några nya ideer eller förbättringar, skulle vara kul att höra era åsikter också. Jag vet att det är en simple piké-tröja, och shorts, men jag vill hålla det stilrent =)

Föresten... Fick en fråga från en läsare, som löd: hur ser du på mode?  Vad är det som driver dig i den här operationen? Och det är en riktigt bra fråga så jag tänkte svara på den här.

Som ni ser så älskar jag färger! det ska vara stilrent och färgglatt! thats what i think is fashion =)
Det som driver mig är att någon vacker dag ha ett klädmärke som folk älskar att klä sig i.


Kommentarer
Postat av: Per

jag skulle minska texten på bröstet.. glansperioden där texten skulle vara stor är förbi som du säkert också vet om.. nu är ju inte din text såå pass stor.. men tror den skulle bli mer stilren med nån storlek mindre..
-Per (Interaktionsdesigner)

2008-05-28 @ 02:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det är många som drömmer om att bli egen företagare, om att skapa ett eget varumärke. Själv har man varit där och tagit paus från både det ena och det andra. Nu är det dags att kicka igång jakten på ett eget, modeinriktat klädmärke. Du kommer i den här bloggen kunna följa mitt dagliga arbete, från scratch till färdig produkt. Jag kommer skriva om precis allt som sker och berör arbetet.

Klicka här för att läsa vad operation eget klädmärke går ut på.

Kort om mig... Jag jobbar i dagsläget på ett av europas största IT-företag som designer/utvecklare men brinner för mode och allt runt omkring.

Bloggen kommer att uppdateras dagligen så håll utkik! =)

En sak till, glöm inte att lägga till bloggen bland dina favoriter, Klicka här!

RSS 2.0