Mindmapping/Brainstorming

Då är det dags at tänka till lite. För att få det här att fungera med enbart en laptop och e-mailadress så krävs mer än bara 1h tänkande. Namnet på klädmärket vilket också är namnet på bloggen är inget mindre än J.Kerkinni eller enbart Kerkinni.
Vad står Kerkinni för? jo det är vårat släktnamn och har mer än en hundraårig historia, inte bara det, personligen tycker jag det låter lite små flashigt också, så varför inte göra det till varumärke =)

Nedan har jag kladdat ner allt jag kom att tänka på då jag placerade varumärket J.Kerkinni i centrum. Tycker ni att jag har glömt något? Skulle uppskatta om ni kladdade ner det som kommentar =)

image44

Kommentarer
Postat av: gud son

jag ser inte jacka o skor!!

2008-05-13 @ 01:26:03
Postat av: gud son

glomde att skriva,,sa jaaaa nu e du pa g,,bara att kampa pa gubben,,kommer att gora succe,,speciellt i usa tror mig,!!!!

2008-05-13 @ 01:29:00
Postat av: Anna

Du borde tänka på din idealkund lite mer. Vem är han och hon som ska använda dina kläder. Inte bara 16 år och uppåt. Vad lever den här personen för livsstil, var umgås han/hon? I vilka sammanhang ska man använda kläderna? vardags, festfin? Det är viktigt att ha målgruppen någorlunda specificerad i huvudet så du verkligen fångar just DEM, med omnejd av andra runt omkring också såklart.:) Men tänk på vilka just dem är, och vilka de vill vara! lycka till! jag ska följa din process! Själv har jag precis börjat "det riktiga" jobbet efter min utbildning, så är numera produktionsledare på reklambyrå. Alltid intressant med företag/klädmärken som startat från grunden! Best of luck!

2008-05-14 @ 10:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det är många som drömmer om att bli egen företagare, om att skapa ett eget varumärke. Själv har man varit där och tagit paus från både det ena och det andra. Nu är det dags att kicka igång jakten på ett eget, modeinriktat klädmärke. Du kommer i den här bloggen kunna följa mitt dagliga arbete, från scratch till färdig produkt. Jag kommer skriva om precis allt som sker och berör arbetet.

Klicka här för att läsa vad operation eget klädmärke går ut på.

Kort om mig... Jag jobbar i dagsläget på ett av europas största IT-företag som designer/utvecklare men brinner för mode och allt runt omkring.

Bloggen kommer att uppdateras dagligen så håll utkik! =)

En sak till, glöm inte att lägga till bloggen bland dina favoriter, Klicka här!

RSS 2.0