Val av Font?

Dags att bygga varumärket, jag behöver sätta en standard för val av font samt designa en logga. Jag tänkte först spika en font som jag kommer att använda mig utav, för att sedan gå vidare med själva loggan, men här har jag lite svårt att bestämma mig, så jag tänkte att ni kunde vara med att välja. Jag har gjort en lista på olika fonter som jag kan tänka mig använda.
image45
När jag såg font 4a så fick jag en liten flashback från då man själv gick i årskurs 6, då fick vi lära oss skriva skrivstil och en bokstav som jag fashinerades utav va just K't som man skriver genom att först skriva ett J och därefter bygga på med resten, just den bokstaven innehåller initialerna JK vilket kan komma att bli en snygg "symbol"(?). 
image46
Något liknande kanske?

Thats it for today jag hoppas ni kommer med några bra förslag till val av font, eller om ni har några egna font ni kan rekomendera?

Imorgon kommer jag förmodligen fortsätta med designen av själva loggan, för vad är ett varumärke utan någon logga :) Ralph Lauren har ju sin häst, Lacoste har sin alligator, Diesel har sin kaxiga punkare mm.
Hoppas man vaknar med lite ideer imorgon och har brist på fantasi, får sådana dagar har jag också =)


Kommentarer
Postat av: Daniella

Om jag fick bestämma skulle jag ta 2:an, möjligtvis att J'et är något nedsänkt i förhållande till de andra bokstäverna men en snygg font är det helt klart ;)

2008-05-15 @ 23:10:21
Postat av: malin

ettan!!! helt klart :)

2008-05-15 @ 23:38:12
URL: http://www.tittutmalinp.blogspot.se
Postat av: olivia

jag tycker skrivstilen va nice, står mellan den och ettan. beror vell på om du vill variera mellan det långa namnet och det korta, det är ju ganska inne:)

2008-05-16 @ 07:41:07
Postat av: Danne

Kör på femman

2008-05-16 @ 09:11:17
Postat av: emma

jag tycker att du gör helt rätt i den skrivstilsfonten. Jag har en annan fråga till dig. Du skriver att det kommer att bli en hemsida och att kläder ska säljas i affärer. Men har du tänkt starta en webbshop? Jag tänker mest på ifall dina kläder endast säljs i vissa delar av landet och om man skulle vara intresserad av att köpa så kanske man inte vill åka land och rike runt ;)
Hälsningar C.e

2008-05-16 @ 09:59:10
URL: http://angelwithoutwings.blogg.se
Postat av: Emmasusanna

Jag gillar 4:an eller 3:an :)

men är det där typsnitt som redan finns på din dator? Annars är det ju sjysst att leta upp någonting helt annat som inte är så vanligt. Men annars gillar jag som sagt 3:an och 4:an

Emma

2008-05-16 @ 11:08:30
URL: http://emmasusanna.blogg.se
Postat av: J.Kerkinni

När det gäller online så är målet är att ha en webbshopp som en underwebbplats till själva presentationssidan, men jag är öppen till alla förslag =)

Vad gäller fonten så har jag installerat ett fontpaket med en rad olika font, men har ni något tips på någon stilren och snygg font så är det mer än välkommet :)

2008-05-16 @ 11:24:01
URL: http://kerkinni.blogg.se
Postat av: Markus

Tja!

Jag tycker att 2an är snyggast. Men jag gillar din tanke med JK... Även om det känns lite lågstadie på nåt sätt att göra en sån logga...
jag tycker nog att det enbart är K som är snyggt i font 4 och inte övriga bokstäver.

2008-05-16 @ 11:33:15
URL: http://www.erbjudande.net
Postat av: M

Val av font och logga väljs bla beroende av vad det är för kläder du säljer, prisklass/målgrupp och hur du vill att märket ska uppfattas. Ta inte bara något du tycker är snyggt utan tänk igenom vad du vill att den ska kommunicera.

2008-05-16 @ 14:16:57
Postat av: Johan

Stick ut.. differentiera dig. alla är för vanliga och tråkiga enligt min mening =/

2008-05-21 @ 10:20:00
Postat av: Larssa

3:an skulle jag använda. Enkelheten i den känns bekväm plus att den är snygg och stilren.





Keep up the good work!

2008-07-27 @ 17:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det är många som drömmer om att bli egen företagare, om att skapa ett eget varumärke. Själv har man varit där och tagit paus från både det ena och det andra. Nu är det dags att kicka igång jakten på ett eget, modeinriktat klädmärke. Du kommer i den här bloggen kunna följa mitt dagliga arbete, från scratch till färdig produkt. Jag kommer skriva om precis allt som sker och berör arbetet.

Klicka här för att läsa vad operation eget klädmärke går ut på.

Kort om mig... Jag jobbar i dagsläget på ett av europas största IT-företag som designer/utvecklare men brinner för mode och allt runt omkring.

Bloggen kommer att uppdateras dagligen så håll utkik! =)

En sak till, glöm inte att lägga till bloggen bland dina favoriter, Klicka här!

RSS 2.0